Μήνας: Ιούνιος 2023 Σελίδα 1 από 2
Το πρόγραμμα “Generation Next” υλοποιείται σε έναν διευρυμένο εκπαιδευτικό κύκλο κατά τη διάρκεια του οποίου μαθητές και μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ψηφιακά μαθήματα σε διάφορες θεματικές STEM και στη συνέχεια να διαγωνιστούν σχηματίζοντας ομάδες 2 έως 4 ατόμων που θα εργαστούν για να αναπτύξουν καινοτόμες κατασκευές και να δώσουν λύση σε ένα τοπικό πρόβλημα της επιλογής τους. Στο τέλος του εκπαιδευτικού κύκλου, οι ομάδες καταθέτουν τις κατασκευές τους, παρουσιάζουν το πρόβλημα που αποφάσισαν να επιλύσουν και διεκδικούν συναρπαστικά δώρα.
Το 8ο Γυμνάσιο συμμετείχε με τρεις ομάδες και τρία καινοτόμα έργα:
Η ομάδα Robogym1 υλοποίησε την πρόταση “Έξυπνη γωνιά ανακύκλωσης”, η οποία αποτελείται από 5 έξυπνους κάδους, 4 για ανακυκλώσιμα υλικά όπως πλαστικό αλουμίνιο χαρτί και γυαλί και ένα για γενικά απορρίμματα. Η γωνιά ανακύκλωσης αναγνωρίζει την ανθρώπινη φωνή και ενεργοποιεί τους κάδους ανάλογα με το υλικό που θέλει να ανακυκλώσει ο πολίτης.
Μέλη της ομάδας: Ταραμίγκου Αναστασία Β’ Γυμνασίου, Γιανταμίδου Δέσποινα Β’ Γυμνασίου, Γκιούρας Θάνος Β’ Γυμνασίου, Βογιατζής Κωνσταντίνος Β’ Γυμνασίου.
Η ομάδα Robogym2 δημιούργησε εφαρμογή “Χάρτης υπόγειων κάδων της πόλης της Κοζάνης”, ένα χάρτη για κινητά που αποτυπώνει τα σημεία τοποθέτησης των υπόγειων κάδων στην πόλη του δήμου Κοζάνης με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης.
Μέλη ομάδας: Τσίκος Τρύφωνας Γ’ Γυμνασίου, Ηλιαδης Σάββας Γ’ Γυμνασίου
Η ομάδα Magic Four υλοποίησε το έργο “Έξυπνος φωτισμός σπιτιού”, που ενεργοποιεί το φωτισμό του σπιτιού με βοήθεια φωνητικών εντολών.
Μέλη ομάδας: Γολεγός Ιωάννης Γ’ Γυμνασίου, Αμαραντίδης Αμάραντος Γ’ Γυμνασίου, Τσαφή Σουλτάνα Γ’ Γυμνασίου, Κρίτσιου Θεοδώρα Γ’ Γυμνασίου
Συγχαρητήρια σε όλους για την αφοσίωση και την εξαιρετική δουλειά!
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του Ομίλου Ρομποτικής του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης, κ. Καλώτα Χιονία ΠΕ 86.
https://www.vodafonegenerationnext.gr/diagonismos/nikites
Ολοκληρώθηκε ο Μαθητικός & Φοιτητικός Διαγωνισμός Προγραμματισμού με θέμα «Κοζάνη 2030: Στο δρόμο για την κλιματική ουδετερότητα», που διοργανώθηκε για 4η συνεχόμενη χρονιά από το Δήμο Κοζάνης, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τύπων σχολικών μονάδων της Π.Ε. Κοζάνης, αλλά και οι φοιτητές και φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, κλήθηκαν να προγραμματίσουν μία εφαρμογή με έμπνευση, φαντασία και δημιουργικότητα σχετικά με τον μετασχηματισμό του Δήμου Κοζάνης σε έξυπνο Δήμο.
Οι προτάσεις αξιολογήθηκαν ως προς τη συμβατότητα με τη θεματική του διαγωνισμού, την πρωτοτυπία της ιδέας τους, τη μελέτη υπάρχουσας κατάστασης και τον σαφή ορισμό του προβλήματος – ανάγκης, την αρτιότητα υλοποίησης της εφαρμογής/παιχνιδιού, την πληρότητα και ποιότητα τεκμηρίωσης της εφαρμογής/παιχνιδιού και την παρουσίαση της πρότασής τους.
Η πενταμελής επιτροπή αξιολόγησης των προτάσεων, απαρτιζόταν από μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και στελέχη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και του Δήμου Κοζάνης.
Το 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης κατέκτησε τις πρώτες δυο θέσεις στην κατηγορία των Γυμνασίων.
Συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες του σχολείου μας που συμμετείχαν στην υλοποίηση των προτάσεων, συνεργάστηκαν αρμονικά με ομαδικό πνεύμα και κλίμα εμπιστοσύνης για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.
Ευχόμαστε Υγεία, πρόοδο και πάντα επιτυχίες!
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καλώτα Χιονία κλάδου ΠΕ 86 Πληροφορικής
Tην Πέμπτη 8 και την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023 πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση που διοργάνωσε η ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας με κωδικό 2021-1-EL01-KA121-SCH-000020310 και θέμα την ολιστική προσέγγιση της βιώσιμης ανάπτυξης.
Το σεμινάριο ήταν το τρίτο και τελευταίο σκέλος του εξαιρετικού προγράμματος και το παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία, μαζί και τρεις εκπαιδευτικοί του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης.
Εισηγήτριες οι Δρ Nikleia Eteokleous και η Δρ Νάνσια Κυριάκου του Frederick University της Κύπρου, οι οποίες εξοικείωσαν τους εκπαιδευόμενους με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων των εκπαιδευτικών (DigCompEdu) και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό.
Στα βιωματικά εργαστήρια που ακολούθησαν τις εισηγήσεις, προτάθηκαν διδακτικές μέθοδοι και εργαλεία, σχεδιάστηκαν δραστηριότητες με ψηφιακά εργαλεία και εκφράστηκαν απόψεις και πρακτικές που μπορούν να αξιοποιηθούν στη εκπαιδευτική πράξη.