Την Τετάρτη 20/12/2023 πραγματοποιήθηκε Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο χώρο του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης με καλεσμένους τα παιδιά και το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΕΝΕΕΓΥΛ (Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο) Άνω Κώμης και τον Δ/ντη του κ. Θ. Σταμκόπουλο.
Η κα Αναστασία Τοπάλη μας διηγήθηκε με τον μοναδικό της τρόπο το παραμύθι του Αλ. Παπαδιαμάντη “Τα Χριστούγεννα του Τεμπέλη” και η χορωδία με την επιμέλεια του κ. Ν. Ντόνα τραγούδησε χριστουγεννιάτικα κάλλαντα.
Ακολούθησε πλούσιος φιλανθρωπικός μπουφές με γλυκές και αλμυρές δημιουργίες μαθητών και Γονέων, μουσική, χορός και τραγούδια με τα παιδιά του ΕΝΕΕΓΥΛ Άνω Κώμης.
Τα τρόφιμα που συγκεντώθηκαν, παρέλαβε το Συσσίτιο Απόρων του Δήμου Κοζάνης.
Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές/-τιες, και τους γονείς/κηδεμόνες για τα υπέροχα εδέσματα.
Ευχαριστούμε επίσης την κ. Αναστασία Τοπάλη και το μουσικό βιβλιοπωλείο “Το Μαγαζάκι στη γωνία” για τη δωρεά βιβλίων για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.
Την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου2023 πραγματοποιήθηκε στα τμήματα Β1 και Β2 του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης βιωματική δράση πρόληψης,με τίτλο «Δικαιώματα και Υποχρεώσεις: Ό,τι μας ενώνει, ό,τι μας χωρίζει…», στο πλαίσιο των δράσεων της “Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων”, Παιδαγωγική και Μαθησιακή λειτουργία, Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών-μαθητριών, Δείκτες: Διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων. Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού.
Βασικοί στόχοι της παρέμβασης:
Να ανακαλύψουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τα συναισθήματα που έχουν για το σχολείο και να μιλήσουν για αυτά
Να συζητήσουν και να προβληματιστούν για τις έννοιες του δικαιώματος και της υποχρέωσης ως ασπίδες προστασίας τους στο χώρο του σχολείου.
Όλα ξεκίνησαν με ένα ερώτημα: «Άραγε στο σχολείο μας …Τι μας χωρίζει; Τι μας ενώνει;»Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄τάξης εκφράστηκαν, μοιράστηκαν τα θετικά συναισθήματά τους, τις δυσκολίες τους – γεγονότα και καταστάσεις, που τους έχουν πληγώσει. Η συζήτηση μας κατευθύνθηκε πολύ γρήγορα στην μοναδικότητα των εμπειριών μας, που βιώνουμε καθημερινά και στη συνέχεια μέσα από ιδιαίτερα βιωματικά παιχνίδιαπαρατήρησης και εστίασης της προσοχής μας, συνειδητοποιήσαμε ότιαρχίσαμενα μιλάμεγια τις έννοιες «Υποχρέωση και Δικαίωμα»στο χώρο του σχολείου και πολύ γρήγορα να εκφράζουμε τη λέξη ΣΕΒΑΣΜΟΣμεταξύ μας!
Η όλη διαδικασία αποτέλεσε πηγή ανάδυσης πολλών και σημαντικών θεμάτων σχετικά με την αποδοχή του εαυτού, τη διαφορετικότητα μας, τη διαχείριση των συγκρούσεων και των δύσκολων καταστάσεων βίας.Όμως στο τέλος πιστέψαμε στις ενωμένες δυνάμεις μας και αποφασίσαμε να δώσουμε φωνή στα χαρτιά, και … μια απλή, τσαλακωμένη μουντζούραμετατράπηκε σε μια «Χρήσιμη Μουντζούρα»…Μέσα από την έκφραση μιας εσωτερικής πίεσης και την αποτύπωση μιας συναισθηματικής κατάστασης που μας έχει πληγώσει, καταφέραμε το τσαλακωμένο χαρτί να το μετασχηματίσουμε σε μια εικόνα θετική, χρωματιστή και διαφωτιστική για τον εαυτό μας και τους συμμαθητές μας. Στο τέλος, κλείσαμε την συνάντηση … με την υπόσχεση την νέα χρονιά να αποτινάξουμε από πάνω μας όλα όσα μας βαραίνουν!
Ευχαριστούμε θερμά την κα Καλώτα Ελευθερία, Κοινωνιολόγο του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κοζάνης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» (σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ) για την υλοποίηση τηςβιωματικής δράσης στους μαθητές της Β΄ τάξης, καθώς έδωσε την ευκαιρία σε όλους μας να συνδεθούμε και να μοιραστούμε μεταξύ μας συναισθήματα και εμπειρίες.
Το σεμινάριο εντάχθηκε στο πλαίσιο διάχυσης και ανατροφοδότησης του εγκεκριμένου προγράμματος ΚΑ122 Erasmus+ του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης με τίτλο: “Ενδυναμώνοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες” (Ref. Project: 2022-1-EL01-KA122-SCH-000078715). Το βιωματικό εργαστήριο αποτέλεσε συνέχεια του σεμιναρίου επαγγελματικής ανάπτυξης που παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί του 8ου Γυμνασίου από τον οργανισμό ITC International με τίτλο “Burnout Prevention in a School System” (Πρόληψη Συνδρόμου Εξουθένωσης στο σχολικό περιβάλλον), που πραγματοποιήθηκε 4-8 Σεπτεμβρίου 2023 στην Πράγα, Τσεχία.
Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων της “Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων”, Παιδαγωγική και Μαθησιακή λειτουργία,Άξονας 3: Σχέσεις μεταξύ μαθητών-μαθητριών, Δείκτες: Διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων. Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού.
Την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2023 η Β’ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη.
Στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων «Έφηβοι ηθοποιοί εν δράσει» και « Έφηβοι σε ρόλο ηθοποιών» επισκεφθήκαμε το Α’ Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας, όπου ξεναγηθήκαμε και ενημερωθήκαμε για τις εργασίες αναστήλωσης.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον Μύλο Ματσόπουλου στα Τρίκαλα, γνωστό ως «Μύλο των Ξωτικών». Περιηγήθηκαμε στο Μουσείο Βιομηχανικής Ιστορίας, στο Μουσείο Χριστουγεννιάτικων Στολιδιών και φυσικά στο Χριστουγεννιάτικο Πάρκο που είναι βγαλμένο από παραμύθι!
Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων της “Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων”, Παιδαγωγική και Μαθησιακή λειτουργία,Άξονας 1: Διδασκαλία, Μάθηση & Αξιολόγηση, Δείκτες: α)Ενασχόληση με ομίλους, σχολικές δραστηριότητες, προγράμματα. β)Προετοιμασία για συμμετοχή σε σχολικούς διαγωνισμούς, σε πολιτιστικές καλλιτεχνικές και αθλητικές δράσεις.