Τρεις εκπαιδευτικοί του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης (οι κ. Πανάγου Δάφνη ΠΕ02, Παπαδοπούλου Χαρά ΠΕ03 & Σισμανίδου Σοφία ΠΕ06) συμμετείχαν το απόγευμα της  Πέμπτης 1/2/2024 και της Παρασκευής 2/2/2024 στα βιωματικά εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις του 3ου ΓΕΛ Κοζάνης στο πλαίσιο του εγκεκριμένου σχεδίου δράσης Erasmus+ μαθησιακής κινητικότητας ατόμων KA1 με τίτλο “Επαγγελματική εξουθένωση: πρόληψη και αντιμετώπιση. Προς ένα ανθεκτικό σχολείο” και κωδικό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000071677.

Αρχικά παρουσιάστηκαν από την κ. Βλάχου Κρύστα, υποδιευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Κοζάνης, τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στη σχολική μονάδα σχετικά με το θέμα. Στη δράση συμμετείχαν τόσο εκπαιδευτικοί του 3ου ΓΕΛ όσο και συνάδελφοι από άλλα σχολεία, συμβάλλοντας στη δημιουργία κλίματος συνεργασίας και αλληλεπίδρασης με τις επιμορφώτριες Rumyanna Shalamanova και Ani Dimitrova του Οργανισμού Know and Can. 

Μαζί μάθαμε να αναγνωρίζουμε τα σημάδια της επαγγελματικής εξουθένωσης, ερευνήσαμε τρόπους πρόληψης και  συζητήσαμε πρακτικές για την αποφόρτιση  και τη στήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών με στόχο ένα “ανθεκτικό και χαρούμενο σχολείο”.

Η δράση πραγματοποιήθηκε με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα βιωματικά εργαστήρια εντάχθηκαν στο πλαίσιο διάχυσης και ανατροφοδότησης του εγκεκριμένου προγράμματος ΚΑ122 Erasmus+ του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης με τίτλο: “Ενδυναμώνοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες” (Ref. Project: 2022-1-EL01-KA122-SCH-000078715). Η συμμετοχή στα βιωματικά εργαστήρια αποτέλεσε συνέχεια του σεμιναρίου επαγγελματικής ανάπτυξης που παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί του 8ου Γυμνασίου από τον οργανισμό ITC International με τίτλο “Burnout Prevention in a School System” (Πρόληψη Συνδρόμου Εξουθένωσης στο σχολικό περιβάλλον), που πραγματοποιήθηκε 4-8 Σεπτεμβρίου 2023 στην Πράγα, Τσεχία.