Β΄ γυμνασίου: Αφηγούμαι άρα υπάρχω.

Τμήματα: Β1 και Β2

Υπεύθυνος καθηγητής: Φαρμάκης Γιάννης


Το συγκεκριμένο πρόγραμμα καλλιεργεί τις δεξιότητες ζωής, πρωτίστως δεξιότητες κοινωνικής ζωής, αλλά και δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης. Πιο συγκεκριμένα, συμβάλλει στην προσωπική ενδυνάμωση μέσω της κατανόησης του ποιος είμαι και των στοιχείων που συγκροτούν την ταυτότητα. Αναμένουμε να φτάσουμε σε ένα σημείο που εκπαιδευτικοί και μαθητές να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να αναπτύσσουν την ενσυναίσθηση, να φροντίζουν για τους άλλους ενεργά, να συμμετέχουν, να γίνονται ενεργοί πολίτες και να δημιουργούν στη σχολική κοινότητα. Να αναζητούν διαφορετικούς τρόπους συμπεριφοράς, να επιλέγουν τρόπους επίλυσης καθημερινών προβλημάτων, να ενεργούν με γνώμονα το κοινό καλό, να αναλαμβάνουν ευθύνες, να σκέφτονται τις συνέπειες των πράξεών τους στο παρόν και το εδώ σε συνάρτηση με το μέλλον και το αλλού.


Στο πλαίσιο αυτό και στη διάρκεια του 3ου εργαστηρίου, οι μαθητές βλέποντας μια φωτογραφία που απεικόνιζε οικογενειακές στιγμές, προσπάθησαν να αφηγηθούν την ιστορία της φωτογραφίας. Η τεχνική αυτή γνωστή κι ως “Artful Thinking” βοηθά τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν συχνά έργα τέχνης (κυρίως οπτικά) στις τάξεις τους με τρόπο τέτοιο ώστε να εξυπηρετούνται όχι μόνο οι μαθησιακοί στόχοι, αλλά και η στοχαστική διάθεση των μαθητών. Η φιλοσοφία των δραστηριοτήτων στηρίζεται στην επεξεργασία κατάλληλων ερωτημάτων, τα οποία δεν επιζητούν κάποια προφανή απάντηση, αλλά αντίθετα ενεργοποιούν τη σκέψη, εμβαθύνουν στην παρατήρηση , ερευνούν ποικίλες πτυχές ενός ζητήματος, επιχειρηματολογούν και ζητούν αξιόπιστες αποδείξεις, αμφισβητούν την πρόχειρη πληροφόρηση (Ritchhart, Palmer, Church, M. & Tishman, 2006). 


Οι δημιουργίες των μαθητών βρίσκονται στα παρακάτω δύο αρχεία.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων της “Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων”, Παιδαγωγική και Μαθησιακή λειτουργία, Άξονας 3: Σχέσεις μεταξύ μαθητών-μαθητριών, Δείκτες: Διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων. Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού.

Εργαστήρια-Δεξιοτήτων-Α

Εργαστήρια-Δεξιοτήτων-Β